Proiectele e-Twinning pe placul celor mici

    PROF.INV PRIMAR  Bar Mirela/Corodeanu Lavinia

                                                             Clasa a II-a SBS

                     În acesti ani școlari am inițiat mai multe  proiecte internaționale  din care cel de anul școlar 2023 este intitulat” Am grijă de mama natură”, pe platforma educațională Erasmus +, e-Twining în colaborare cu școala ICSP Mascagni Prato din Italia.Alături de noi au mai fost în proiect implicate și o grupă de la Grădinița ICSP Mascagni și o clasă din localitatea Diosig.Menționez un lucru important că această  școală din Prato, care este un oraș industrial, are în proporție de 90% dintre elevi alte naționalități respectiv chinezi, mexicani și albanezi.Împreună am încercat prin diverse activități desfășurate să dezvoltăm copiilor comportamente civice în sprijinul păstrării curățeniei planetei.În acest context copiii au avut de învățat și alte lecții importante precum interacțiunea prin intermediul mediului on-line cu copii de alte naționalități, copii cu cerințe speciale integrați în clasa italiană, clasa a II-a, cu copii mai mici decât ei de la grădiniță și cei din mediul rural.Au avut fiecare cel puțin două activități în care și- au prezentat obiceiuri și tradiții din țara sa cu prilejul diferitelor sărbători:Paște, Crăciun, 1 Martie,etc.Fiecare din cei implicați în proiect au desfășurat activități care au avut același obiectiv, de a proteja mediul înconjurător prin reciclarea și recuperarea sau refolosirea materialelor, dar care s-au adaptat atât nivelului de vârstă al copiilor cât și la specificul locului.

    Astfel prin activitățile realizate din proiect am creat un mediu atractiv de învățare prin activități extraccuriculare sau activități din cadrul programei școlare desfășurate în natură.Apoi am stabilit legături de prietenie între copiii implicați în proiect,ei și-au realizat unii altora cadouri de tip felicitări, mărțișoare, globuri din material reciclabile.Apoi s-au văzut prin intermediul platformei zoom, s-au cunoscut și salutat, iar cu ajutorul învățătoarelor care au tradus au împărtășit impresii din activitățile realizate.

    Printre cele mai bine primite de către elevi au fost activitățile din aer liber, respectiv vizita la Grădina Botanică din Jibou, unde am admirat frumusețea plantelor dar am văzut și animale sălbatice în mediul lor, realizarea unei grădini în curtea școlii noastre, plantarea de flori în jardinierele de pe malul râului din oraș și plantarea de puieți de mesteacăn într-un loc defrișat din apropierea orașului.Aceste activități au fost realizate cu sprijinul unor autorități locale, Apele Române, Ocolul Silvic,ISJ Bihor, dar și a părinților copiilor care și-au adus aportul la fiecare activitate printr-o reală implicare.

Proiectele e-Twinning pe placul celor mici

    PROF.INV PRIMAR  Bar Mirela/Corodeanu Lavinia

                                                             Clasa a II-a SBS

                     În acesti ani școlari am inițiat mai multe  proiecte internaționale  din care cel de anul școlar 2023 este intitulat” Am grijă de mama natură”, pe platforma educațională Erasmus +, e-Twining în colaborare cu școala ICSP Mascagni Prato din Italia.Alături de noi au mai fost în proiect implicate și o grupă de la Grădinița ICSP Mascagni și o clasă din localitatea Diosig.Menționez un lucru important că această  școală din Prato, care este un oraș industrial, are în proporție de 90% dintre elevi alte naționalități respectiv chinezi, mexicani și albanezi.Împreună am încercat prin diverse activități desfășurate să dezvoltăm copiilor comportamente civice în sprijinul păstrării curățeniei planetei.În acest context copiii au avut de învățat și alte lecții importante precum interacțiunea prin intermediul mediului on-line cu copii de alte naționalități, copii cu cerințe speciale integrați în clasa italiană, clasa a II-a, cu copii mai mici decât ei de la grădiniță și cei din mediul rural.Au avut fiecare cel puțin două activități în care și- au prezentat obiceiuri și tradiții din țara sa cu prilejul diferitelor sărbători:Paște, Crăciun, 1 Martie,etc.Fiecare din cei implicați în proiect au desfășurat activități care au avut același obiectiv, de a proteja mediul înconjurător prin reciclarea și recuperarea sau refolosirea materialelor, dar care s-au adaptat atât nivelului de vârstă al copiilor cât și la specificul locului.

    Astfel prin activitățile realizate din proiect am creat un mediu atractiv de învățare prin activități extraccuriculare sau activități din cadrul programei școlare desfășurate în natură.Apoi am stabilit legături de prietenie între copiii implicați în proiect,ei și-au realizat unii altora cadouri de tip felicitări, mărțișoare, globuri din material reciclabile.Apoi s-au văzut prin intermediul platformei zoom, s-au cunoscut și salutat, iar cu ajutorul învățătoarelor care au tradus au împărtășit impresii din activitățile realizate.

    Printre cele mai bine primite de către elevi au fost activitățile din aer liber, respectiv vizita la Grădina Botanică din Jibou, unde am admirat frumusețea plantelor dar am văzut și animale sălbatice în mediul lor, realizarea unei grădini în curtea școlii noastre, plantarea de flori în jardinierele de pe malul râului din oraș și plantarea de puieți de mesteacăn într-un loc defrișat din apropierea orașului.Aceste activități au fost realizate cu sprijinul unor autorități locale, Apele Române, Ocolul Silvic,ISJ Bihor, dar și a părinților copiilor care și-au adus aportul la fiecare activitate printr-o reală implicare.

Apoi o altă activitate deosebită a fost prezentarea de către un apicultor care are stupi de albine a procesului de obținere a mierii  și a uneltelor utilizate în apicultură.Doamna le-a vorbit elevilor despre importanța albinelor în procesul polenizării și beneficiile produselor lor.Elevii au avut bucuria de a gusta mai multe produse:polen, miere din mai multe feluri,fagure, dar și se a vedea alte produse făcute din ceară.

Am avut rezultate frumoase cu acest proiect și feedback pozitiv atât din partea elevilor, cât și a părinților, dar și printr-o recunoștere a calității metodelor integrate de învățare prin certificarea proiectului e-Twining pe platformă. De asemenea copii au descoperit că deși suntem diferiți avem ceva ce ne unește, acea parte de suflet, atât de inocentă la copii, care există în toți indiferent de religie, cultură, culoare, limbă, nație.Și de asemenea au mai învățat importanța păstrării curățeniei, oriunde am fi pe această planetă toți avem același interes de a păstra Pământul curat pentru un mediu de viață sănătos.

   În cadrul acestui proiect elevii s-au dezvoltat pe partea emoțională, au dezvoltat sentimente de empatie, compasiune, bucurie, apreciere, recunoștință, atât între ei ca și copii, cât și față de natura înconjurătoare.Abilitățile sociale și emoționale i-au ajutat pe copii să coopereze, să comunice și să interacționeze în on-line cu alți copii de la grădiniță și din clasa a II –a, care vorbesc în alte limbi (majoritatea fiind chinezi dintre elevii italieni) ,utilizând ca limbă comună engleza.

Apoi o altă activitate deosebită a fost prezentarea de către un apicultor care are stupi de albine a procesului de obținere a mierii  și a uneltelor utilizate în apicultură.Doamna le-a vorbit elevilor despre importanța albinelor în procesul polenizării și beneficiile produselor lor.Elevii au avut bucuria de a gusta mai multe produse:polen, miere din mai multe feluri,fagure, dar și se a vedea alte produse făcute din ceară.

Am avut rezultate frumoase cu acest proiect și feedback pozitiv atât din partea elevilor, cât și a părinților, dar și printr-o recunoștere a calității metodelor integrate de învățare prin certificarea proiectului e-Twining pe platformă. De asemenea copii au descoperit că deși suntem diferiți avem ceva ce ne unește, acea parte de suflet, atât de inocentă la copii, care există în toți indiferent de religie, cultură, culoare, limbă, nație.Și de asemenea au mai învățat importanța păstrării curățeniei, oriunde am fi pe această planetă toți avem același interes de a păstra Pământul curat pentru un mediu de viață sănătos.

   În cadrul acestui proiect elevii s-au dezvoltat pe partea emoțională, au dezvoltat sentimente de empatie, compasiune, bucurie, apreciere, recunoștință, atât între ei ca și copii, cât și față de natura înconjurătoare.Abilitățile sociale și emoționale i-au ajutat pe copii să coopereze, să comunice și să interacționeze în on-line cu alți copii de la grădiniță și din clasa a II –a, care vorbesc în alte limbi (majoritatea fiind chinezi dintre elevii italieni) ,utilizând ca limbă comună engleza.